Outlander alias C-Crosser 2.4i, 4x4
Kategorie:
Mitsubishi
Citroën C-Crosser. Kdo z vás neví, co to je, tak vězte, že je to klon Mitsubishi Outlander, vyráběný na stejné lince v Japonsku, s japonským motorem, převodovkou, prostě 1:1 japonec jak vyšitý. Akorát že se jich vyrobilo mnohem míň, protože v rámci holportu automobilek Peugeot-Citroën s Mitsubishi je francouzské automobilky nabízely coby vrchol svojí modelové řady - a kromě toho, design přední části od Citroënu je nejhezčí z celé trojice. Takže i naše auto má vyhřívané sedačky, couvací kameru, automatickou klimatizaci (tu bude třeba naplnit). Kromě toho taky všechny ty úžasné vymoženosti outlanderu: dělené a posuvné zadní sedačky, které výrazně zvětší kufr, jehož páté dveře jsou dělené, takže na spodní část se dají usadit děti, když si obouvají lyžáky. To nejdůležitější na autě je samozřejmě motor - tenhle japonský čtyřválec o objemu 2,4 litru má výkon 125 kW, což zajišťuje suverénní odpich a svižnou jízdu, poměrně návykovou. Ve spojení s bezstupňovým automatem je navíc pohodová, což si manželka nemohla vynachválit. Tento typ automatu je, na rozdíl od hospodských keců těch, kteří ho nikdy neměli, bytelný a spolehlivý, stejně jako nesmrtelný atmosférický benzinový motor (s rozvodovým řetězem, který se nemění).
Jo, abych nezapomněl, je sedmimístné! Do podlahy kufru je složené dvojsedadlo, které zabírá minimum prostoru, a dvě dětičky na sedačkách se tam vejdou, mnohokrát vyzkoušeno.
Outlander/C-Crosser má také pohon všech kol, oproti většině jiných SUV uživatelsky ovládaný - můžete tedy sami vybrat, jestli pojedete pouze s předním náhonem 4x2, v automatickém režimu, nebo při vjezdu třeba na zasněženou či rozbahněnou polní cestu 4x4 "zamknete" (do rychlosti 50 km/h).
Auto jsme vlastnili přesně rok, prodáváme jenom proto, že jsme se pro nadcházející éru ojetin připravili tím, že jsme se plácli přes kapsu a pořídili téměř nového outlandera.
Za tu dobu bylo vyměněno prasklé čelní sklo, dány nové brzdové kotouče a desky (01/2022), zadní tlumič výfuku (07/2022), všechny náplně a filtry, olej v automatické převodovce (05/2022).
Auto není zvenčí ošklivé, ale taky to není žádná leštěnka, má docela dost odřenin a kosmetických vad. Vycházeli jsme z toho, že na ty auto nejezdí :-). Kdo takový stroj chce, ocení spíše, že dobře funguje. Kosmetika je už zohledněna v ceně, ta je tedy pevná.
A autu je z loňského jara, když jsme ho kupovali, certifikát carVertical (mezinárodní obdoba Cebie) a protokol o kontrolní servisní prohlídce systému carTrax.
r. v. 08/2009
najeto 181 000 km
STK: 22. 11. 2023
Jo, abych nezapomněl, je sedmimístné! Do podlahy kufru je složené dvojsedadlo, které zabírá minimum prostoru, a dvě dětičky na sedačkách se tam vejdou, mnohokrát vyzkoušeno.
Outlander/C-Crosser má také pohon všech kol, oproti většině jiných SUV uživatelsky ovládaný - můžete tedy sami vybrat, jestli pojedete pouze s předním náhonem 4x2, v automatickém režimu, nebo při vjezdu třeba na zasněženou či rozbahněnou polní cestu 4x4 "zamknete" (do rychlosti 50 km/h).
Auto jsme vlastnili přesně rok, prodáváme jenom proto, že jsme se pro nadcházející éru ojetin připravili tím, že jsme se plácli přes kapsu a pořídili téměř nového outlandera.
Za tu dobu bylo vyměněno prasklé čelní sklo, dány nové brzdové kotouče a desky (01/2022), zadní tlumič výfuku (07/2022), všechny náplně a filtry, olej v automatické převodovce (05/2022).
Auto není zvenčí ošklivé, ale taky to není žádná leštěnka, má docela dost odřenin a kosmetických vad. Vycházeli jsme z toho, že na ty auto nejezdí :-). Kdo takový stroj chce, ocení spíše, že dobře funguje. Kosmetika je už zohledněna v ceně, ta je tedy pevná.
A autu je z loňského jara, když jsme ho kupovali, certifikát carVertical (mezinárodní obdoba Cebie) a protokol o kontrolní servisní prohlídce systému carTrax.
r. v. 08/2009
najeto 181 000 km
STK: 22. 11. 2023
